Bättre kunde det inte bli!

Det blev faktiskt ännu bättre än jag kunde tro. Helgen har varit helt underbar!!
Fredag.
Susanna blir hämtad av mamma på tågstationen i Falköping runt fem snåret. Vid sextiden åker mamma och pappa till min morbror i Fjärås för att dagen efter åka till Berlin.
Vi har hela helgen för oss själva. Vi äter gott, dricker gott och bara myser. Då och då måste jag gå ut och titta till fåren ifall någon skulle lamma. Ibland följde Susanna med ut, ibland väntade på mig där inne. Det bästa var att komma tillbaka in och ha henne väntandes på mig. Susanna är bäst!

     
                 Finkläderna på!                                                  Hon väntade, alltid.

Lördag.
Lammen började komma tidigt idag. Redan 5.30 kom det första lammet och det var ett stort!! Stort!! Stackars tacka.
Sen framåt 9 kom trillingarna. När jag kommer in har baby gjort frukost till mig. (märker ni hur bäst min flickvän är!?)
Vid 12 tiden kom ytterligare två lamm. När allt är klart med dem går jag in och duschar. Solen skiner och vi är sugna på glass och vin! så det bär av till falköping för att inför skaffa en flaska gott rött vin. Glass, ost och andra goda varor köper vi i Floby. Sen har vi picknick på bryggan vid dammen med vin och brieost. Solen står högt och det är helt fantastiskt att leva! Den bästa picknicken någonsin! Det är lagom varmt, solen skiner, det är för tidigt på året för de flesta insekterna och jag har min älskling hos mig!!!

  
              Picknick=NICE!                                        Jävlar vad solen skiner! GÖTT!

På kvällen blir det tacopaj, glass och tårta! och vin :D !! Sent på natten kommer dagens sista lamm.

Söndag.
Jag går upp innan 6 som vanligt för att kolla fåren, efter det kryper jag ner hos min baby igen och sover några timmar till. Det är så sjukt mysigt att gå upp tidigt på morgonen för att sen krypa ner och mysa med min Susanna.

Det bästa av allt är att hon kommer hit på fredag, kanske torsdag om jag har tur, igen och stannar i nästan en vecka!
Men nu måste jag ut och ge lammen lite mat. :D

P O!!

Kommentarer
Postat av: tuss

<3

2009-04-06 @ 19:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0