Solen skiner, fåglarna sjunger - twitter twitter.

Hallå P3 handlade idag om twitter, mikrobloggar facebook etc. Det var väldigt roligt att lyssna på de som ringde in för att berätta vad de tyckte. Det var antingen för, för ,för eller hata, hata, hata. Förrutom en som sa att man kan väl använda det om man vill. Argumenten mot twitter lät ungefär.. Varför ska man sitta vid datorn och slösa en massa tid som man istället kunde använt för att ringa, träffa eller maila den man vill prata med. Twitter och mikrobloggar är ju ett sätt att effektivisera kommunikatioen med vänner. Det tar mindre tid att nå ut till fler. Man slösar inte bort tid. Man utnyttjar den.
Varför är man så utvecklingsfientlig? Det var inte alls bättre förr! Det blir bara värre ju längre bakåt i tiden man går.
Varför finns det ett sånt hat mot facebook, twitter eller bloggar? Är det att man har ångest för att man inte riktigt hänger med i utvecklingen? Är man rädd för att ingen ska kommentera eller läsa ens blogg när man väl tar steget och skaffar en?
Kan inte dom som bloggar få blogg, dom som läser bloggar få läsa, twittrare twittra. De som inte twittrar behöver inte twittra. Varför måste man skrika till världen i protest att
      -Jag tänker fan inte skaffa twitter eller facebook eller en blogg!!
som någon sorts martyr? Jag bryr mig inte om att du inte har facebook. Gör som du vill.
Själv skaffade jag twitter härom månaden men kände att. -nä, det här var inget för mig.
Jag har ju redan en blogg, facebook, msn, hotmail, gmail, mobiltelefon, hemtelefon och brevlåda.
Jag kände att det räckte där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0