Våren är bäst!

Det har varit en underbar vecka med min Susanna! Vi har varit ute och njutit av solen, värmen och livet. Vi hade en awesome date med ett besök på MAX för att sen gå på bio. High class!! Män som hatar kvinnor. Jävligt bra film! Även om jag skämms för att inte ha läst boken så känns det som att jag kan läsa boken i efterhand och fortfarande tycka att det är värt det. Filmen är alltid sämre än boken och "män som hatar kvinnor" är en jävligt bra film! Hur bra är den där millenium serien egentligen!?!

Idag bär det av mot Uppsala/Sigtuna. Jag, min vapendragare Jens, Kurd-piloten Rawaz, Marcus och Lukas Dudeman ska hälsa på Jens syster som läser på SLU. Det blir fest i Uppsala och på lördagen blir det hemmafest med 90-talstema. Hade det varit 1984-1989tema skulle jag nästan känna ett tvång att tvinga min kusin Andreas till Sigtuna. Min käre kusin Andreas hävdar att den enda musik som är värd att lyssna på gjorde under det 5års intervallet (Stämmer inte det Andreas?).
Min teori är att ju längre bort från 60-talets soul man kommer ju sämre blir ration bra resp. kass musik. Det är klart att det har kommit mycket bra/jävligt bra musik ända in på 2000-talet men med det har kommit betydligt mer öronbajs.

Så det jag vill ha sagt är gå ut och njut av solen!?


Kommentarer
Postat av: Andreas Ekström

Word, käre kusin, word! Det finns enstaka exempel från andra år också, men 84-89 är guldåldern.

2009-04-17 @ 21:35:54
URL: http://andreasekstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0