Min 20:e födelsedag

Då var min 20:de födelsedag snart slut och jag måste säga att jag är nöjd. Jag blev uppvaktad med "frukost" (bestående av en kopp te och kakor, bäst födelsedagsfrukosten!) på sängen av familjen.
Jag har haft en lugn och skön dag med många gratulationer på facebook, via sms, några besvärade sig till och med att ringa. Tänk att man blir så glad av att se gamla vänner och nyfunna vänner, bekanta och nära vänner, skriva och gratulera på facebook eller i ett sms. Jag blev förvånad. Jag trodde att jag inte riktigt skulle ta dessa facebookgratulationer som så helhjärtade och ärliga eftersom det finns en birthdayreminder som berättar vem som fyller. Men jag tog emot dem med öppna armar och njöt av uppmärksamheten! Det står jag för. Uppmärksamheten man från när man fyller år is AWESOME! Även om det är av facebookslaget.

Som lagom passande 20 årspresent fick jag pengar till en ny kostym av min kära far och ömma moder, min gamla dressmannkostym som jag haft sen 9:e klass har aldrig sett sin bästa dag (den har egentligen aldrig sett en, ens bra dag...). Av min älskade broder fick jag passande(?) nog en flaska vin och så klart presentkort på systemet.
Alla present mycket uppskattade!

Att Kronprinsessan och blivande Prins Daniel valde att offentliggöra sin förlovning på min födelsedag gjorde bara dagen än mer speciell. Det var kul att se en så glad Reinfeldt prata om förlovningen. Man såg i ögonen att han verkligen var glad för deras skull. Jag gissar att han i hemlighet är en obotlig romantiker. Jag tycker att det har varit en så lustig känsla i TV idag. Det har varit lite fumligt och klumpigt men professionellt (hur nu det går ihop..?). Man såg hur kungafamiljen ansträngde sig för att hålla tillbaka sitt pirr. Det var dessutom roligt att se kungen som en far som skulle få se sin dotter gifta sig, i första hand, och en kung lite i andra.

Sen tänkte jag att skulle kolla upp om det var någon rolig person jag delar min födelsedag med och det visade sig att grundaren till Apple inc. Steven Jobs fyller år i dag. Så, grattis Steven!

Men trots att det är fettisdagen idag så har jag INTE ätit någon semla. Jag har sparat mig till just den här dagen för årets semledebut, men det blev alltså en flopp!
Apropå flopp! Jag har tänkt att starta en liten P3-inspirerad följetång här på bloggen ,som jag skulle vilja kalla på veckans flipp och flopp, där jag varje söndag helt enkelt redovisar veckans flipp och veckans flopp, allt från personliga till internationella händelser.
"-Hur kan han vara så grym och berätta det i dag, på en tisdag!? Nu måste jag ju vänta och sitta som på nålar i nästan en vecka för att få veta vad som kommer bli veckan flipp och veckans flopp!!" - Tänker du nu.
Det är helt enkelt för att göra det lite mer spännande och förväntansfullt här på kanske världens mins.... mest asbesökta blogg!

Som vanligt vill jag avsluta med en bild, en låt eller ett videoklipp. Så jag googlade mig själv... Fanns inget förutom en länk till min facebooksida.

Disa - hon skriver helt enkelt bra och om saker som alla på något sätt kan relatera till.
Jens - har precis startat en ny spännande serie i 3 delar, "Rätt man på fel plats".
Rawaz - om ni vill veta hur det är att vara kurd och pilot.
Andreas - kusinen, journalisten, författaren, myten, den siste "Ekströmsmanskusinen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0