Så var man 20.

Ja, nu är jag 20 år gammal. Det känns som att det var i förra veckan som jag sprang ute och lekte i snö med min vinteroverall på och bästisen Herman hack i häl. Jag minns alla mina födelsedagar som snöiga, soliga, underbara vinterdagar. Det är som att vädergudarna gör ett undantag på min födelsedag och ger mig en dag utan slask och grått. När man var "liten" sprang man ut i solen och snön. Nu sitter jag inne, tittar ut och funderar på vad jag ska hitta på idag. Det finns inte överdrivet mycket att göra som nybliven 20 åring utan bil 2 mil från närmsta stad.
Istället för att bli "gammal" och bitter ska jag släppa ut Tim (vår hund. Inte någon kille som vi håller fånge i jordkällaren), ta på mig ordentliga kläder och gå ut och leka i snön. Att bli vuxen för med sig mycket bra, men mycket blir tråkigt. Så idag ska jag vara barn, på riktigt, som en hyllning till mig själv som barn.
Såsmåningom kommer det bli eftermiddag, kväll, natt och till slut blir det imorgon. Då fortsätter livet som förut, nästan. Så jag ska passa på nu under den här, vinterns finaste dag och bara njuta av livet.

Här kommer en skön låt av Tingsek (sätt på den och njut av dagen!)
-Nothing, Nobody, Right & Wrongs

Kommentarer
Postat av: ida

GRATTIS! Massor kramar på dig min lilla lillebror som inte är så liten längre ;)



(Önskar jag kunde följa med dig ut!)

2009-02-24 @ 15:37:43
Postat av: Anonym

Baby! BLOGG?! Underbart, ska genast bli en flitig läsare. Puss

2009-02-24 @ 22:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0