Tågstationen i Älvsbyn.

På väg hem från Peter och Piteå sitter jag och Richard på Tågstationen i Älvsbyn och väntar på nattåget till Stockholm. Vi satt och beklagande oss över att vi inte fick vi höra riktig pitemål en enda gång under tiden i Piteå. Då hör jag, från det lilla cafét tvärs över väntsalen, en kvinna som prata med mannen i kassan. Han pratar med en så bred dialekt att jag först undrade på vilket språk de pratade. Det var "Pitemål". För att höra bättre och mer gick bort dit för att köpa en macka till resan. Jag uppfattade bara enstaka ord men förstod ändå vad han sa.
Om ni har hört Patrik på "Mammas nya kille" i P3, ta det multiplicerat med 5 så får ni en bild av hur det lät när "mannen i kassan" pratade. Det var fantastiskt, resten av resan satt/låg jag med ett leende på läpparna.
Patrik & Hobbexkatalogen ur Mammas nya kille

Kommentarer
Postat av: Andreas Henningson

Min patrikfavorit är kungspingvinen!^^

2009-02-25 @ 18:26:42
Postat av: henning

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1595581&BroadcastDate=&IsBlock=

Här är den

2009-02-25 @ 18:29:01
Postat av: Rawaz

Hej Axel! zMaJl

2009-02-26 @ 16:00:03
URL: http://rawaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0