...back again...

Då sitter jag här på X2000 mot Hässleholm för att träffa min flicka. Internet på tåget är nice!! När det fungerar.... (vill verkligen betona punkt punkt punkt!)

Kom hem från några riktigt härliga och roliga dagar i Åre i dag runt 01.03 snåret.. sov några timmar, steg upp för få skjuts till stationen. Jag klagar inte, tänkte bara att det kunde vara intressant...?
Om det är något jag har saknat där uppe så är det att sova, vakna och äta i Bjärnum hos Tuss...

Ska man berätta lite om Åreresan kanske.. Jag och min kära bror lämnade Johannelund någongång runt lunchtid för att åka mot Uppsala där vi tog en tupplur för att sen plockade upp tre av min käre brors vänner som bor där. Vi lämnade Uppsala runt 2 tiden. Nio Timmar i en bil med en full och senare bakfull M-G... härligt! Det var faktiskt mycket underhållande.
Vi kom fram till Åre någongång på förmiddagen, M-G fortfarande iklädd kostym. Vi köpte liftkort hämtade ut eventuell utrustning och begav oss sen upp i backen. Härliga pister, långa backar, inga liftköer, soligt och nästan helt vindstilla. Bara underbart helt enkelt!! Vad som hände vilka kvällar är lite luddigt, men jag kan med säkerhet säga att det var skjukt bra drag och riktigt riktigt roligt! På tisdagen tog vi liftarna till "toppen" väl där uppe bestämde vi oss för att gå upp till den riktiga toppen och åka offpist ner på baksidan.. Det var topp två bästa skidåkningen jag varit med om. WOW!! Det var lätt värt att ta sig hela vägen upp till åreskutan till fots.
På onsdagen bestämde vi oss för att åka kvällsåkning och så underbart nypistade backar som det bara är under kvällsåkning och tidigt på morgonen. Det var topp två bästa skidåkningen jag varit med om. WOW!! Även om man hade träningsvärk överallt förutom högerörat och ont från alla vurpor, så var det lätt värt det!! Dessutom Åkte jag lift med Lennart "Mr.Pistvakt" Jähkel!! Hur coolt är inte det!

På torsdagen var det städning som gällde. usch... VI kom iväg halv tio, var hemma ett på natten. Det var lätt värt det!!

Och nu sitter jag som sagt på tåget till flickan min. Och allt jag kan säga är att om det så hade tagit 5 dagar att åka till Bjärnum så hade det varit LÄTT VÄRT DET!!!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Shit! Lift med Mr Pistvakt, det är stort!;)

2009-02-03 @ 14:02:05
URL: http://neaaa.blogg.se/
Postat av: Axel

Jag vet! Vem passar bättre att åka lift om inte just Mr.Pistvakt!?! hehe

2009-02-03 @ 14:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0