Flip och Flop 1

Vad jag kommer flippa kanske inte är det mest överraskande men ändå. Att fylla år är underbart! Speciellt om det är två i familjen under samma vecka. Mycket god mat, Mycket god mat! Presenter och tårta, bakelser.
Vad hamnar i floppfacket den här veckan då? Jo, Musikindustrin. Bevisen visar inte att skivindustrin har förlorat på sidor som Piratebay.org. Tvärtom! Jag läste på aftonbladetshemsida att enligt Roger Wallis, professor emeritus vid KTH, fanns det inget samband mellannedladdning och miskad skivförsäljning. Det är de som laddar ner som konsumerar mer kultur än andra. Personligen köper jag skivor när jag kan. Har jag dåligt med pengar vill jag veta vad det är jag får innan jag köper en ny skiva. Om skivindustrin kunde göra skivor som har en helhet istället för att släppa en skiva med två singlar (sönderspelade) och resten skräp/ljudbajs. En rolig detalj som Wallis också nämnde var att det aldrig har varit en sån kraftig ökning i resurser till artisterna(/upphovsmännen) som nu. De som måste nöja sig med bara mycket nu är dom feta skivbolagen. Åh nej...
Sen måste jag klääääämma in en flopp till.
Luuk istället för Oldsberg?! Är ni dum i huvet SVT? bara undra... Inget emot Luuk, men, Oldsberg och Hellberg. Bättre combo kan det inte bli!....? Ska Kristian sitta där med Björn o...göra vad.. jag... vet... ÄH!

En underbar avslutning enligt mig själv.



Kommentarer
Postat av: Jesus

Asså...apropå Oldsberg...Time for change! Yes we can!

2009-03-01 @ 21:46:41
Postat av: jens

Stranden i väst

2009-03-08 @ 14:51:45
URL: http://jensur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0